onsdag 30 januari 2013

Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle

Sparkling white snowdrifts, beautiful presents wrapped in ribbons, and multicolored lights glittering in the night through the falling snow. A Christmas Eve snowstorm transforms one small town into a romantic haven, the kind you see only in movies. Well, kinda. After all, a cold and wet hike from a stranded train through the middle of nowhere would not normally end with a delicious kiss from a charming stranger. And no one would think that a trip to the Waffle House through four feet of snow would lead to love with an old friend. Or that the way back to true love begins with a painfully early morning shift at Starbucks
 
Let it Snow är en riktigt mysig julbok. En sådan bok som man bara kan sätta sig i soffan och läsa under julen och låta julkänslan komma. Det är tre olika berättelser, som utspelar sig under en snöstorm under julen (julafton och juldagen om jag inte minns fel). Historierna i sig är väl ganska förutsägbara, men det gör ingenting, för det är ändå underhållande att läsa dem. De är så roliga, alla författarna skriver sin historia på ett väldigt bra sätt. Man märker att John Green följer sitt tema med en nördig kille här också, men det funkar alldeles utmärkt i hans historia A Cheerastic Christmas Miracle. De andra författarna har jag inte läst något av tidigare, men jag tyckte de historierna var lika bra, det är svårt att säga vilken som var bäst, för jag gillar alla. Jag gillar The Jubilee Express för att det var den första historien, och väldigt mysig. Gillar karaktärerna i den också. The Patron Saint Of Pigs tyckte jag var väldigt rolig, och det är också där alla historier vävs samman till en, och det görs på ett väldigt bra sätt tycker jag. Man upptäcker plötsligt att där är ju karaktärerna från de förra historierna! Det var väldigt bra och roligt!

Detta är en perfekt bok att läsa under juletider! Men jag tror också den funkar närhelst man känner att man längtar till julen Men jag rekommenderar att läsa denna bok under julen, får du inte julkänslor då så fungerar nog ingenting. Så nästa jul: Köp eller låna denna bok och sätt dig tillrätta i soffan (eller annan plats) tillsammans med en kopp te, lussebullar och pepparkakor och bara njut!

Avslutar med ett fint citat från boken som jag tycker borde vara sant ibland. 

“Christmas is never over,unless you want it to be... Christmas is a state of mind.” 
- Lauren Myracle
Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar