onsdag 23 januari 2013

Marshmallowfluff

Imorgon tänkte jag baka whoopies, och eftersom fyllningen innehåller marshmallow fluff så gjorde jag det idag. Jag undviker helst färdiga fabrikstillverkade saker om det går i mina bakverk eftersom de ofta innehåller tillsatser istället för naturliga ingredienser, och marshmallowfluff är ett av dem. Det blir också mycket billigare om man gör det själv än att köpa! Jag använde detta recept från Sockerrus för att göra mitt fluff. Marshmallowfluff består av äggvitor, sirap, salt, florsocker och vaniljpulver, så det blir väldigt sött och det kanske inte är så gott att äta som det är, men förhoppningsvis blir det gott när man använder det i kakor.



Tänk på: Använd en rostfri bunke istället för en plastbunke när du vispar äggvitor, eftersom det ofta finns kvar fett i plastbunkar och fettet kan förstöra äggvitorna så de inte går att vispa upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar