måndag 21 januari 2013

Nya böcker

Under julveckorna har jag köpt och fått en del böcker. Detta är böckerna jag köpt och de jag beställt på adlibris för presentkortet jag fick! (Klicka på bokens titel för att komma till bokens sida på Goodreads)

The Charm Bracelet av Melissa Hill
Köpte denna på pocket shop på Centralen när jag var på väg till Umeå för att fira jul, mest på grund av att det var en julbok och jag ville få mer julkänsla. Jag började läsa den, men tyvärr tog julen slut alldeles för fort och jag tappade suget att läsa den. Men kommer nog fortsätta på den nästa jul, för att få julkänsla.

Hobbiten av J.R.R Tolkien
Ja, jag skulle ju läsa en bok av Tolkien detta år. Nu har jag två att välja på. Denna eller Sagan om ringen.

Beautiful Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl
Har länge velat läsa denna, och nu när filmen kommer ut känns det som att det är dags. Hade velat ha det andra omslaget dock, inte filmomslaget, men det här var det enda de hade på Pocket Shop. Det får väl gå ändå. Jag har inte riktigt koll på vad den handlar om, men det gör det väl mer spännande när jag börjar läsa den antar jag.

Att det är en skola för spioner gör det bara roligt. Jag hoppas att den är rolig. Det verkar vara en sån där bok där man inte behöver tänka så mycket, utan bara kan njuta. Dessutom lär de ut kampsport på idrotten. Kampsport äger.

The Thirteenth Tale av Diane Setterfield
Jag har hört att det här är en annorlunda bok. Jag har också hört att den ska vara väldigt bra. Och det är böcker på omslaget. Jag måste läsa den. Jag vill lästan ställa boken i bokhyllan så man alltid ser framsidan på den!

Dash & Lily's Book of Dares av
 Denna verkar också mysig! Alla verkar tycka om den, och jag vill också tycka om den, så jag ska läsa den.

Insurgent av Veronica Roth
Fortsättningen på Divergent. Omg. Det kan inte bli annat än awesome. Fast.. Det som inte är awesome, är att boken jag har kommer från ett annat förlag än Divergent, vilket gör att denna är lite mindre och inte lika shiny som Divergent.. Ser inte lika fint ut i bokhyllan. Men försöker inte tänka på det. Jag får ju fortfarande läsa den.

Handlar om en tjej som råkar åka tillbaka i tiden. Jag har aldrig läst en bok om tidsresor förut, men det låter spännande. Tid är intressant.  

Jag fick också två bakböcker i julklapp! 

Åh, jag vill testa vartenda ett av recepten (förutom de med banan) i den här boken, för de verkar så sjukt bra, och allt ser så otroligt gott ut! Det är så fina bilder i boken att jag smälter.. Jag vill baka whoopies, och när jag gör det kommer jag inte bli nöjd förrän de ser ut som på bilden i boken.... Jag lär få testa flera gånger.


Fick också en liten bok om chokladpraliner! Choklad är aldrig fel! Man fick med små silikonformar till också. Allt ser gott ut i den här boken också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar