söndag 20 januari 2013

Mina läsutmaningar 2013

Det är roligt med utmaningar, för man får något mål med det man håller på med, och så blir man glad när man lyckats. Förra året hade jag som mål att läsa 40 böcker, vilket jag, fastän det gick långsamt ett tag, klarade! Jag tänkte också läsa en bok på franska, men det hann jag tyvärr inte med...

De svenska omslagen är mycket snyggare! ;)
Detta år sänker jag antalet böcker jag ska läsa till 30 stycken. Anledningen till detta är att jag vill kunna välja vilka böcker jag vill läsa, utan att behöva tänka så mycket på hur lång tid det tar att läsa dem. Jag vill alltså kunna läsa lite tjockare böcker det här året. Jag har också som utmaning att läsa minst tre klassiker, och de är ofta långa och tar lite längre tid att läsa. Dessutom ska jag läsa minst en bok skriven av Tolkien, vilken då blir en av de tre klassikerna jag tänkt läsa. Under 2013 ska jag också ha läst ut Harry Potter och de vises sten på franska, som jag började med förra året.

Jag måste också läsa The Casual Vacancy nu, och den säger folk är seg, men det är ju Rowling så jag känner mig tvungen att läsa den, och såklart är jag lite nyfiken också! 

1 kommentar:

  1. Haha, jag har också den här hemma på franska (och svenska... och engelska...). Kunde dock bara läsa cirka 100 sidor, sen gav jag upp... ;) hehe

    SvaraRadera